התחנה בחופשה בשל שיפוצים,
חוזרים בקרוב עם אתר חדש

אייס אוף בייס-Ace Of Base

דף הבית >> מוסיכֵּיפּדיה >> אייס אוף בייס-Ace Of Base >> אייס אוף בייס-Ace Of Base

הכל על אייס אוף בייס - Ace Of Base


מאת: ליאור סרוסי ומערכת 69FM יום ראשון 2 בנובמבר 2014
.
 
 
להקת הפופ השבדית אייס אוף בייס (Ace of Base) שהוקמה בשנת 1990 היא אחת הלהקות המזוהות ביותר עם הניינטיז. בלהקה חברים אולף "בודהה" אקברג (Ulf "Buddha" Ekberg), ושלושה אחים: ג'ונאס "ג'וקר" ברגרן (Jonas "Joker" Berggren), מאלין "לין" ברגרן (Malin "Linn" Berggren) וג'ני ברגרן (Jenny Berggren). בין השנים 1993 ל-2002 שחררה הלהקה בהרכב המקורי ארבעה אלבומי סטודיו, שנמכרו בלמעלה מ- 40 מיליון עותקים ברחבי העולם. בעקבות הצלחתם הם דורגו כלהקה השבדית השלישית המצליחה ביותר בכל הזמנים לאחר אבבא ורוקסט.
 
תחילת הדרך
 
ג'ונאס ברגרן הקים יחד עם שני חבריו- ניקלאס טרנק וג'וני לינדן את הלהקה G Konrad, וביצעו קאברים בסגנון ניו-רומנטי ופאנק עבור פרוייקט בית ספר. הלהקה פעלה מספר שנים עד שבשנת 1987 צירף ג'ונאס ברגרן את שתי אחיותיו – ג'ני ולין כזמרות בלהקה. הלהקה בהרכבה החדש שינתה את שמה מספר פעמים: Kalinin Prospect (על שם שדרה במוסקווה); (CAD (Computer-Aided Disco; וגם Tech-Noir ("טכנולוגיה שחורה" בצרפתית, על שם מועדון לילה שהופיע בסרט "שליחות קטלנית"). הם הופיעו במועדונים ברחבי שבדיה עם חומרים מקוריים ומוזיקת טכנו. ג'וני לינדן עזב את הלהקה בשנת 89', וגם ניקלאס טרנק הבהיר את כוונתו לעזוב את הלהקה כשבמקום להופיע עם הלהקה שלו העדיף ללכת להופעה של הרולינג סטונס. ג'ונאס ביקש מחברו אולף אקברג למלא את מקומו של ניקלאס טרנק. הרביעייה החדשה חיפשה שם חדש ללהקה שיהווה התחלה רעננה, ולבסוף נבחר השם "אייס אוף בייס", משום שהיו המאסטרים (אייס באנגלית- "אלוף") של הסטודיו שלהם אשר מוקם במרתף (basement) של מוסך לתיקון מכוניות. 

​הפריצה הגדולה בוששה לבוא וחברי הלהקה נורא התאמצו להשיג הכרה, ב-1991 יצרו קשר עם המפיק ג'ון באלארד, לאחר שפרסם מודעה בעיתון ובה כתב שהוא מחפש כישרון חדש. באלארד היסס בנוגע לפוטנציאל של אייס אוף בייס, אבל החליט להעביר אותם לקלאס לאנדינג מחברת "טלגרם הקלטות", שעזר להם להקליט גרסת דמו מוקדמת לשיר Wheel Of Fortune בסטודיו המשופץ במרתף המוסך. ובכל זאת, גרסת הדמו לא שכנעה את טלגרם להחתים בחברה את הלהקה, וגם חברות הקלטה אחרות בשבדיה עדיין לא הראו סימני עניין. הדמו של Wheel Of Fortune נמכר לבסוף בחודש מרץ 1992 לחברת הקלטות דנית בשם "מגה רקורדס" במחיר נמוך, אבל לפחות נוצרה ללהקה נקודת התחלה.

Wheel Of Fortune הוקלט מחדש ושוחרר כסינגל בדנמרק במאי, אבל כשל בניסיון להגיע למצעדים, זה השתנה לאחר שבתקציב נמוך ובסטודיו קטן הפיק הבמאי ויקינג נילסון וידאו קליפ עבור השיר, ובספטמבר, לאחר שני כישלונות, הסינגל נכנס למצעדים.
בעוד ש- Wheel of Fortune זכה להצלחה מעטה אבל לפחות הכניס את אייס אוף בייס לתעשייה המקצוענית, שיר אחר הוא זה שזיכה את הלהקה בהכרה הבין-לאומית המיוחלת. לאחר ששמעו להיט שמאוד הצליח במצעד השבדי- Another Mother של הזמרת Kayo, חברי הלהקה החליטו שזה הסאונד שהם מעוניינים להפיק בעצמם. הם יצרו קשר עם מפיק השיר Denniz PoP, ושלחו לו דגימה של שיר שנקרא Mr. Ace. הקלטת נתקעה בטייפ שברכבו של דניז פופ והוא נאלץ לשמוע את השיר שוב ושוב, מה שעזר לו להחליט כי הוא מעוניין להפיק את השיר. שם השיר שונה ל- All That She Wants, והוא הופק בסגנון דארק פיוז'ן של דאב-רגאיי ופופ, סגנון שהפך להיות הסאונד המוכר של הלהקה.

עם שחרור השיר באוקטובר 1992 הוא טיפס במהרה למקום הראשון במצעד הדני, מה שגם הביא לכך שהסינגל הקודם נהנה מהתנופה והגיע למקום השני במצעד. בעיתוי מושלם מבחינת הלהקה, סוף השנה הוא הזמן בו חברות התקליטים 
 להוטות להוציא אלבומים לקראת קניות חג המולד, לכן מגה רקורדס החתימה את אייס אוף בייס להקלטת אלבום ששוחרר תוך מס' שבועות ושמו Happy Nation.
 
האלבום שיצא בארה"ב, קנדה יפן ודרום אמריקה
"Happy Nation"
 
שוחרר בפברואר 1993
 
1. "Voulez-Vous Danser"  
2. "All That She Wants" 
3. "Münchhausen (Just Chaos)"  
4. "Happy Nation"  
5. "Waiting for Magic" 
6. "Fashion Party"
7. "Wheel of Fortune" 
8. "Dancer in a Daydream"
9. "My Mind" (Mindless Mix)
10. "Wheel of Fortune" (Original Club Mix)
11. "Dimension of Depth" 
12. "Young and Proud" 
13. "All That She Wants" (Banghra Version)
האלבום שיצא תחילה בסקנדינביה ואח"כ בשאר אירופה

Happy Nation זכה להצלחה מיידית בדנמרק ועורר עניין בכל אירופה, תוך כמה חודשים בודדים הסינגל מתוכו All That She Wants הגיע למקום השלישי במצעד השבדי, והצלחתו התפשטה לכל רחבי העולם. במצעד הגרמני הגיע למקום הראשון ונשאר שם במשך שמונה שבועות, בחודש מאי 1993 הוא שהה בצמרת המצעד הבריטי במשך שלושה שבועות. מדינה אליה אייס אוף בייס לא הצליחה לחדור במשך כל הזמן הזה היא ארה"ב- על אף שרישיון הפצה נחתם עם חברת ההקלטות הבינלאומית Metronom/PlyGram (שמם הנוכחי הוא Universal Music), החטיבה האמריקאית של החברה לא אישרה את ההסכם בטענה ש- "הלהקה הזו לעולם לא תצליח בארצות הברית". בסופו של דבר ולמרות הסירוב החוזר ונשנה, מקים חברת 
ההקלטות Arista Records קלייב דייביס החליט להכניס את הלהקה לשוק האמריקאי, ועד סוף שנת 1993 השיר All That She Wants עשה את דרכו למקום השני של מצעד הבילבורד, מכין קרקע טובה להשקת האלבום Happy Nation. 

דייביס התעקש שיוקלטו שירים חדשים במטרה לרענן מעט את האלבום עבור הפצתו בארצות הברית, אחד מהם היה הלהיט The Sign, שהפך להיות השם החדש של האלבום והסינגל השני מתוכו שיצא באמריקה. הצלחתו הייתה גדולה יותר מההצלחה של קודמו,  כאשר הסינגל נשאר במקום הראשון של הבילבורד במשך שישה שבועות והפך לרב המכר של שנת 1994. The Sign נחל הצלחה גם באירופה, עם מקום שני במצעד השבדי והבריטי, ומקום ראשון במצעד הגרמני. בשל חשש של יבוא האלבום במהדורתו האמריקאית (הכאמור משופרת) לאירופה, Happy Nation שוחרר מחדש באירופה עם שירים חדשים, תחת השם (Happy Nation (US Version.

בסיכום כולל, הגרסאות השונות של האלבום הגיעו למקום הראשון במצעדים של לפחות 14 מדינות, ומכרו למעלה מ-23 מיליון עותקים ברחבי העולם.
שני סינגלים נוספים מהאלבום שוחררו בהמשך: Don't Turn Around ו- Living in Danger. הסינגל הראשון מבין השניים הוקלט במקור על ידי טינה טרנר בתור הבי-סייד של הסינגל שלה Typical Male. דייביס היה זה שהציע שהלהקה תקליט את השיר, וגם הוא נחל הצלחה ברחבי העולם. הסינגל השני זכה להצלחה מעטה יותר במצעדים של המדינות השונות בהן שוחרר, והופיע בטקס חלוקת הפרסים הראשון של MTV באירופה, שהתקיים בגרמניה. עד סוף שנת 1994, חברי הלהקה הפכו להצלחה מסחרית בין-לאומית.
All That She Wants

Wheel of Fortune

The Sign
 
Happy Nation​
 
Living in Danger
 
Don't Turn Around
 
14. "Just 'N' Image" 
15. "Lucky Love" (acoustic version)
16. "Experience Pearls" 
17. "Blooming 18"  
Lucky Love
 
​"The Bridge"
 
שוחרר בנובמבר 1995
 
1. "Beautiful Life" 
2. "Never Gonna Say I'm Sorry"
3. "Lucky Love"
4. "Edge of Heaven"
5. "Strange Ways"
6. "Ravine" 
7. "Perfect World" 
8. "Angel Eyes"
9. "Whispers in Blindness"
10. "My Déjà Vu"
11. "You and I" 
12. "Wave Wet Sand" 
13. "Que Sera"
למרות עייפותם משנתיים של קידום בין לאומי, חברי הלהקה כמעט ולא האמינו עד כמה הצלחתם הייתה רבה. המצב הגיע לכך שבאפריל 1994 מעריצה גרמנית משוגעת פרצה למשפחת ברגרן הביתה כאשר היא מנופפת בסכין. אחרי שהצליחו להשתלט עליה, הלהקה החליטה כי היא זקוקה לשומרים, אך לא ניתן להם זמן לחשוב על כך בגלל הדרישות של כלל חברות ההפקה שהעסיקו אותם, למהר לעבוד על האלבום הבא. כדי להאיץ את התהליך החברות אף עודדו כל חבר להקה להגיש את השירים שלו או שלה לשיקולם, במקום שג'ונאס ואולף יכתבו את השירים בתפזורת. בסוף התהליך 17 שירים הצליחו לעשות את דרכם לאלבום השני- The Bridge.

אלבום זה סימן שינוי סגנון מוסיקלי של אייס אוף בייס, סאונד הרגאיי והמועדונים הושאר בחוץ לטובת סאונד ניסיוני וכמה בלדות. הסינגל הראשי Lucky Love אמנם היה בעל סאונד פופ- מיינסטרימי, אבל עם שיחרורו באוקטובר 1995 הוא הפך לסינגל הראשון של הלהקה שזוכה במקום הראשון של המצעד במולדת שבדיה- הפתעה נעימה כיוון והקהל השבדי היה המבקר הנוקשה ביותר של הלהקה.הסינגל הגיע למקום צנוע יותר במצעד הגרמני -13, ולמקום ה- 20 במצעד הבריטי.

חברת ההקלטות  Arista Records (שכאמור מטפלת בלהקה בארה"ב) בחרה לסינגל הראשון שיצא בארה"ב שיר עם ביטים יותר מרקידים- Beautiful Life. הוא הגיע למקום החמישה עשר במצעד הבילבורד של ארצות הברית כמו גם במצעד הבריטי. Beautiful Life גם שוחרר כסינגל השני ברוב המדינות, בעוד ש- Lucky Love זכה לגרסת רמיקס אקוסטית יחד עם קליפ חדש כשיצא כסינגל שני בארצות הברית, הוא הגיע למקום ה- 13 במצעד הבילבורד. Never Gonna Say I'm Sorry שוחרר כסינגל שלישי מהאלבום וזכה להצלחה מתונה באירופה, אך נכשל להיכנס למצעד הבילבורד בארצות הברית. 

The Bridge המשיך את ההצלחה של אלבום הבכורה של אייס אוף בייס והגיע למעמד אלבום פלטינה ב- 14 מדינות.
Beautiful Life
Never Gonna Say I'm Sorry
13. "Donnie"
14. "Cruel Summer" (big bonus mix)

Life Is a Flower
 
"Flowers"
 
שוחרר ביוני 1998
 
1. "Life Is a Flower" 
2. "Always Have, Always Will"
3. "Cruel Summer" 
4. "Travel to Romantis"
5. "Adventures in Paradise"  
6. "Dr. Sun"
7. "Cecilia" 
8. "He Decides" 
9. "I Pray"
10. "Tokyo Girl"
11. "Don't Go Away"  
12. "Captain Nemo"
אייס אוף בייס נעלמו מעט בהמשך מאור הזרקורים, ורק ביולי 97' חזרו להופיע, בחגיגות ה- 20 לנסיכת שבדיה ויקטוריה. בניגוד לאלבום השני, ניתנה להם כמות זמן כבקשתם לטובת הפקת האלבום השלישי, כשאת רובו הקליטה בסטודיו של ג'ונאס- The Barn. כשהאלבום שוחרר לבסוף ביוני 98', הכריזה אייס אוף בייס שמדובר באלבום הטוב ביותר שלה. האלבום נקרא Flowers משום סגנונות השירים השונים זה מזה, ביניהם השפעות מוטאון (סאונד עם נשמה) וגוספל, מה שהזכיר לחברי הלהקה דלי עם מגוון פרחים.

המעריצים הופתעו לגלות כי לין ויתרה על תפקיד הזמרת המובילה לטובת אחותה ג'ני, ושבהרבה מתמונות קידום האלבום הפנים של לין מטושטשות. הלהקה הרגיעה את המעריצים בכך שסיפרה כי לין מרוצה מהתפקיד הפחות מרכזי שלה, וסיפקה סיבות להחלטתה של לין, ביניהן נזק שנגרם לקולה, הפחד שלה מטיסה שמניא אותי מלטייל ברחבי העולם, והסלידה שלה מפירסום. 

הסינגל חביב הרדיו Life Is a Flower נרשם כשיר בעל מספר ההשמעות הרב ביותר ברדיו האירופאי לשנת 98', ומכר למעלה מרבע מיליון עותקים בבריטניה, עם הגעה למקום החמישי במצעד הבריטי, הקליפ הצבעוני של השיר הופק על ידי אנדראס ניומן. הסינגל השני לצאת באירופה היה שיר שחברת ההפקות הבריטית London Records ביקשה מהלהקה להקליט לאלבום- הלהיט Cruel Summer של בננרמה משנת 1983. בקביעתו כי Life Is a Flower הוא בעל אווירה יותר אירופאית, קלייב דייביס דחף את Cruel Summer להיות הסינגל המוביל בארצות הברית, מה שהביא לאייס אוף בייס את הכניסה לעשירייה הראשונה במצעד הבילבורד האמריקאי לראשונה מזה ארבע שנים, כשהוא גם זוכה למעמד זהב. האלבום גם נקרא בארה"ב מחדש Cruel Summer והכיל רשימת שירים שונה מזו של ההוצאה האירופית. בגרסת אלבום זו התרחשה תקרית משמעותית בתולדות הלהקה- דייביס רצה שלין תקליט גרסת סולו לבלדה של בילי שטיינברג Everytime It Rains. על אף תחנוניו הרבים לין סירבה ודייביס הגיע למצב שתלה את הסכמתה בעתיד השיווקי של אייס אוף בייס בארצות הברית, זה גרם ללין להסכים לטייק אחד בלבד של הקלטה, הגרסה אותה שומעים בשיר. אחיה ג'ונאס סיפר לימים כי תקרית זו גרמה ללין לא לרצות להיות יותר חלק מתעשית המוזיקה.

​הסינגל השני בארה"ב היה Life Is a Flower אבל רק בלחן שלו, הוא הוקלט מחדש תחת השם Whenever you're Near Me עם מילים אחרות, בנוסף לארבעה שירים אחרים מתוך Flowers האירופי שנערכו ושונו לאלבום העתיד לצאת בארצות הברית.

Whenever you're Near Me שוחרר כסינגל השני מהאלבום Cruel Summer, והגיע למקום ה- 76 במצעד הבילבורד. Travel to Romantis ו- Always Have, Always Will היו הסינגלים הבאים ששוחררו באירופה, כשהשיר Everytime It Rains שוחרר בבריטניה כסינגל, לצד מהדורה מחודשת של Flowers ששוחררה רק בבריטניה. סינגל שישי ששוחרר מ- 
Flowers היה Cecilia- שיר שמילותיו מדברות על הדמות סיסיליה מהשיר של סיימון וגרופנקל משנת 1970- Cecilia.
Cruel Summer
Travel To Romantis
Always Have Always Will
15. "Life Is a Flower"
16. "Wheel of Fortune (7" Mix)"
 
"Singles of the 90's"
 
שוחרר בנובמבר 1999
 
1. "C'est La Vie (Always 21)" 
2. "The Sign"
3. "Beautiful Life"
4. "Hallo Hallo"
5. "Always Have, Always Will"
6. "Love in December"
7. "All That She Wants"
8. "Living in Danger"
9. "Everytime It Rains"
10. "Don't Turn Around"
11. "Cruel Summer (Big Bonus Mix)"
12. "Happy Nation (Radio Edit)"
13. "Lucky Love"
14. "Never Gonna Say I'm Sorry (Long Version)"
*זוהי עטיפת האלבום של האוסף שיצא ב-2004 Greatest Hits, Classic Remixes and Music Videos
השלב הבא בקריירה של אייס אוף בייס היה השקת אלבום להטים ראשון, כרגיל עם גרסאות נפרדות לאירופה ואמריקה. Singles of the 90s שוחרר באירופה בנובמבר 99' והכיל שישה-עשר סינגלים. הסינגל הראשון מהאלבום (C'est La Vie (Always 21 הגיע למקומות סבירים במצעדי המדינות בהן שוחרר, ובאופן מפתיע הגיע למקום הראשון בספרד. בניסיון להגיע להצלחת קודמו, הסינגל השני Hallo Hallo שוחרר עם גרסת רמיקס עבור השוק הספרדי בלבד. פעולות השיווק של האלבום נחתמו עם שחרור הסינגל Love in December אשר הוגבל לרדיו בלבד. 
 
באפריל 2000 שוחרר אלבום הלהיטים לשוק האמריקאי בשם Greatest Hits. הסינגל Hallo Hallo כוון בתחילה להיות הסינגל הראשון מהאוסף, אבל בסופו של דבר הוא לא נכלל באלבום האמריקאי. לבסוף C'est La Vie שימש כהקלטה החדשה היחידה בגרסה האמריקאית. Everytime It Rains שנכלל בעבר באלבום Cruel Summer, שוחרר בגרסת רמיקס חדשה כסינגל לרדיו האמריקאי, והפך לקידום היחיד עבור האלבום Greatest Hits. אוסף זה הכיל 12 שירים בלבד (4 פחות מאשר Singles of the 90's), ובנוסף פגם בפס הייצור של הדיסק גרם לכך שהלהיט
C'est la Vie (Always 21)
 
the Sign הכיל תקלה כשנחתכה ממנו השנייה הראשונה של השיר (טעות לחשוב ששנייה אחת זה זניח). הגרסא האמריקאית הייתה לכישלון ונמכרה בכמויות מזעריות, עם מכירות של פחות מ-5000 עותקים בשבוע ההשקה, והאלבום לא נכנס למצעד הבילבורד (תיקון העוול לשוק האמריקאי נעשה רק ב- 2007 כש-  Singles of the 90's שוחרר דרך אייטונס). Greatest Hits חתם את חוזה ארבעת אלבומי הלהקה עליה חתמו עם חברת ההפקות Arista Records, וחוזה אחר לא נחתם במקומו.
העטיפה המהממת של הגרסה היפנית

"Da Capo"

שוחרר באוקטובר 2002
 
1. "Unspeakable" 
2. "Beautiful Morning" 
3. "Remember the Words"  
4. "Da Capo" 
5. "World Down Under" 
6. "Ordinary Day" 
7. "Wonderful Life" 
8. "Show Me Love" 
9. "What's the Name of the Game"
10. "Change with the Light"
11. "Hey Darling" 
12. "The Juvenile"  

אלבום הסטודיו הרביעי של אייס אוף בייס- Da Capo שוחרר באירופה בספטמבר 2002. במקביל הושק האלבום ביפן באמצעות חברת התקליטים Toshiba EMI, עם עטיפה שונה ושלושה שירי בונוס. האלבום תוכנן במקור לצאת כבר באמצע שנת 2000, אבל המועד נדחה בגלל בעיות עם חברת ההפקה. שם האלבום נגזר מהמונח המוסיקלי "da capo" שמשמעותו "בחזרה להתחלה", מתוך כוונה לחזור לסאונד הראשוני של הלהקה.
 
למרות שהאלבום נכנס למצעדים במדינות אירופאיות רבות, הוא לא נחל הצלחה כמו האלבומים הקודמים של אייס אוף בייס. רק ג'ני ואולף נכחו במסע ההופעות לקידום האלבום בשבדיה, דנמרק, נורבגיה, פינלנד, גרמניה, פולין ואוסטריה; ג'ונאס החליט כי הוא מעדיף להישאר בבית עם שני ילדיו, ולין נכחה רק בהופעה בגרמניה. האלבום לא שוחרר באמריקה ובאוסטרליה.
 
הסינגל הראשון ששוחרר מ- Da Capo היה Beautiful Morning, שיא הצלחתו היה בהגיעו למקום ה-14 במצעד השבדי ולמקום ה-38 במצעד הגרמני. בהמשך שוחרר הסינגל השני The Juvenile, שנכתב עוד לפני כן עבור הסרט Golden Eye של ג'יימס בונד ב- 95' אבל לא נכנס אליו.  לעומת זאת The Juvenile ליווה את קמפיין חג המולד של ערוץ הטלוויזיה הגרמני RTL.
Unspeakable
 
Beautiful Morning
 
פסק זמן בפעילות הלהקה ואיחוד

אייס אוף בייס התרחקה מאור הזרקורים בין השנים 2003 ל- 2006, אך ג'ני ניצלה את הזמן לקדם את קריירת הסולו שלה. היא הופיעה מספר פעמים במהלך חג המולד עם בעלה ג'ייקוב פטרן, ושימשה כזמרת הלהקה השבדית Arose, איתם שחררה אלבום. בתקופת ההפסקה אייס אוף בייס ביצעו הופעה אחת (ללא לין) בבלגיה בסדרת הקונצרטים השנתית Nights of the Proms בסוף שנת 2005, לצד אמנים רבים וביניהם דונה סאמר.  
 
ב- 15 בנובמבר 2007 התאחדה הלהקה ללא לין להופעה באורך מלא לראשונה משנת 1996. הם הופיעו ברוסיה וקיימו הופעות נוספות במהלך 2008 ו- 2009 במזרח אירופה, בדנמרק, בסינגפור וברפובליקה הדומיניקנית. רשימת שירי ההופעה כללה בתוכה כמה שירים מהאלבומים הקודמים שלהם, וגרסה מחודשת לסינגל הראשון שלהם – Wheel of Fortune. לין לא השתתפה בסיבוב ההופעות וג'ני אישרה כי היא עזבה את הלהקה- "היא כבר כמה שנים לא הייתה חלק מאייס אוף בייס", ציינה בראיון למגזין הדני Se & Hør. בזמן סיבוב ההופעות, הלהקה שחררה שיר חדש שנקרא Sparks from a Fire.
 
בנובמבר 2008 שיחררה אייס אוף בייס אלבום אוסף נוסף- Greatest Hits, Classic Remixes and Music Videos, בערכה שכללה שני דיסקים ו- DVD. דיסק אחד עם להיטי הלהקה, דיסק רמיקסים ו- DVD עם קליפים. ארבעה שירים הוקלטו מחדש בשלל גרסאות שונות:
The Sign (freedom Bunch Mix), Don't Turn Around , Lucky Love וגם Wheel of Fortune- ששוחרר ב- 24 באוקטובר 2008 כסינגל דיגיטלי. שיר חמישי מהאלבום בגרסה חדשה- Happy Nation, שוחרר בנפרד בערכת רמיקס. 
 
במהלך סיבוב ההופעות הלהקה הקליטה שירים חדשים כדי שאלה ייכנסו לאלבומה החמישי, אך הסכמה על חוזה הקלטות חדש לא הושג, וג'ני החליטה שהיא עובדת על אלבום סולו משלה, שבהמשך יצא לאור בשם My Story. בנובמבר 2009, אולף, ששימש אז כשופט אורח באיידול 2009, הכריז שהלהקה נמצאת במשא ומתן עם חברות הפקה, ושהיא מתכוונת להוציא אלבום חדש בשנה הבאה. 
 
בסוף שנת 2009 אולף וג'ונאס גייסו שתי זמרות חדשות ללהקה- קלרה האגמן וג'וליה וויליאמסון. כשנודע על כך למעריצים, ג'ונאס וג'ני הכריזו באופן עצמאי כי הלהקה החדשה לא תיקרא "אייס אוף בייס", אלא תבחר שם אחר, אבל ההבדל לבסוף היה מינורי עם השם החדש "Ace.of.Base"שגם רק היווה התאמה גראפית לעטיפות האלבומים לצאת בעתיד. לנוכח השינויים ג'ני ציינה כמה פעמים שעל אף קריירת הסולו שלה היא לא עזבה את הלהקה, להיפך, היא הכריזה שכל ארבעת חברי הלהקה המקוריים הם עדיין חברי אייס אוף בייס, וכי המותג הזה נמצא בבעלותם. ג'ונאס אישר את הצהרתה של ג'ני בריאיון שנערך עמו, ובו ציין כי אמנם ג'ני מעולם לא עזבה רשמית את הלהקה, אבל חברת ההפקות ראתה בה חברת להקה שעזבה, ונוסף על כך חברות ההפקה רצו זמרת חדשה, אך לא בהכרח צעירה יותר. 

הסינגל הראשון מהאלבום החדש והחמישי במספר- The Golden Ratio, הושק לתחנות הרדיו האירופאיות באמצע יולי 2010, ושוחרר רשמית כסינגל ב- 10 בספטמבר. הסינגל נקרא All For You והוא הצליח להגיע למקום ה- 39 במצעד הסינגלים הגרמני הרשמי. אף סינגל נוסף לא שוחרר בהמשך, והאלבום כולו שוחרר ב- 24 בספטמבר 2010. הוא נכנס למצעד האלבומים הגרמני והגיע למקום ה- 20 באותה השנה. 

במשך הזמן ג'ונאס ואולף שיחררו למעריצי הלהקה כמה חומרים שעד כה לא שוחררו, דרך העמוד הרשמי של הלהקה בפייסבוק והאתר Reverbnation. בנובמבר 2012 ג'ני צוטטה כשאמרה "שאר חברי הלהקה עושים דברים
"The Golden Ratio"

שוחרר בספטמבר 2010
 
1. "All for You" 
2. "Blah, Blah, Blah on the Radio" 
3. "The Golden Ratio" 
4. "Southern California" 
5. "Told My Ma" 
6. "Black Sea"
7. "One Day" 
8. "Juliet" 
9. "Precious" 
10. "Vision in Blue"
11. "Mr. Replay" (FT. Lex Marshall)
12. "Who Am I" 
13. "Doreen"  
אחרים... בשלב הנוכחי, אנחנו פשוט מאחלים הצלחה זה לזה. יש לי חלום שבו נחזור להיות יחד, אז אני לא רוצה להכות אף אחד על הראש". 
 
האתר הרשמי של אייס אוף בייס ירד מהאינטרנט ב- 2013. ג'וליה הכריזה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה שהיא עזבה את הלהקה, ולאחר מכן היא אישרה שגם קלרה עזבה וש- "מעולם לא באמת עזבתי את הלהקה, יום אחד פשוט לא שמעתי מהם יותר, אותו דבר קרה לקלרה. כאילו זה העלה עשן; מאוד מוזר". 

ב-14 במאי 2014 ג'ונאס הכריז בפייסבוק שהלהקה "עובדת על משהו מעולה" וש"לין תהיה חלק מזה". ביולי 2014, EP של רמיקס שוחרר ובו כמה רמיקסים חדשים של הלהיט All That She Wants.
All For You
14. "Sunset in Southern California"
15. "Moment of Magic"
אלבום ה-B סיידס הראשון של אייס אוף בייס מכיל חומרים שהוקלטו על ידי ההרכב המקורי של הלהקה בין 1991 ועד 2005, אך לא ראו אור. רבים מהשירים כבר שוחררו דרך עמוד הפייסבוק של הלהקה, אבל אלה שבאלבום הם בהפקה משופרת.  
 
האלבום הושק כדיסק ותקליט וייניל דרך האתר הרשמי של הלהקה, כחלק מקידמו, שניים מהשירים Would You Believe ו- Into the Night of Blue היו זמינים להורדה דיגיטלית באתרי חנויות קמעונאיות, ומהדורת האייטונס של האלבום כוללת שני שירי בונוס.
"Hidden Gems"

שוחרר במרץ 2015
 
1. "Would You Believe" 
2. "Go Go Go" 
3. "Into the Night of Blue" 
4. "Don’t Stop" 
5. "Make My Day"
6. "Mercy Mercy"
7. "No Good Lover" 
8. "Summer Days" 
9. "Giving It Up (2014 remake)"
10. "Come to Me (Ace version)" 
11. "Prime Time" 
12. "Look Around Me" 
13. "Pole Position"
לאחר כמה חודשים האלבום שוחרר להאזנה מלאה בערוץ היוטיוב הרשמי של אייס אוף בייס:
המורשת של אייס אוף בייס
 
מספר מוסיקאים וזמרים ציינו את אייס אוף בייס כלהקה שהשפיעה עליהם. ליידי גאגא אמרה שהאלבום שלה The Fame Monster, הושפע על ידי "מלודיות סופר פופ משנות ה-90", שחלק מהן של אייס אוף בייס. כמו כן השיר Alejandro של גאגא הושווה פעמים רבות לגרסה של אייס אוף בייס לשיר Don't Turn Around. פול לסטר מה- BBC ציין כי "אלחנדרו זז בקצב של אייס אוף בייס", וסאל סינקוונאמי ממגזין Slant, תיאר את השיר אלחנדרו כהומאז' ללהקת אייס אוף בייס. שיר נוסף של ליידי גאגא (Eh, Eh (Nothing Else I Can Say מהאלבום The Fame קושר גם הוא ללהקה. אלכסיס פטרידיס מהעיתון הבריטי The Guardian ציין כי "זהו השיר הראשון מזה זמן רב שמצדיק השוואה ליצירות של אייס אוף בייס".
 
קטי פרי אמרה כי היא רצתה שאלבום הסטודיו השלישי שלה, Teenage Dream, ישמע כמו האלבום The Sign- "זה מה שרציתי כבר בהתחלה" אמרה ל- MTV. "הצלחנו לעשות את זה: אלו הן שנות ה- 90! אלו הם אייס אוף בייס! זו סינדי לאופר! כמו כל הצבעים האלה ואפילו יותר".
 
האמנית השבדית Robyn אמרה כי היא קיבלה השראה מאייס אוף בייס ביצירת השיר שלה Dancehall Queen, שהופק על ידי די ג'יי Diploland והמפיק קלאס אלונד עבור אלבומה Body Talk Pt. 1להקת הסינת'פופ הקנדית Trust ציינה גם היא את אייס אוף בייס כמי שהשפיעה על עבודתם, וציינו כי "השימוש של אייס אוף בייס בסינתיסייזר נתן לנו השראה רבה... בעיקר שני האלבומים הראשונים שלהם". להקת האינדי רוק האמריקנית Yeasayer הגדירה את אייס אוף בייס כ- "השפעה מכוננת".  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

+ שלח משוב

מתוך מניפסט התחנה:

[...] בתחילת המילניום שידרה באזור המרכז תחנת רדיו בשם "רדיו BU" בתדר 99FM, הייתה זאת תחנה איכותית למוזיקה לועזית אפילו בסטנדרטים בילאומיים, היא המנטור, ותחנה זו ממשיכה את דרכה. [...] ברדיו מוסיכיף 69FM יושמעו שירים איכותיים בלבד,עם ליריקה מגוונת ועמוקה, ושאיפה לכמה שיותר "שכבות" של צלילים. בנוסף לא יושמעו שירים בעלי ליריקה גזענית ומעליבה [...]

רדיו מוסיכיף 2012 ©‬

לייבסיטי - בניית אתרים