התחנה בחופשה בשל שיפוצים,
חוזרים בקרוב עם אתר חדש

לילי אלן-Lily Allen

דף הבית >> מוסיכֵּיפּדיה >> לילי אלן - Lily Allen >> לילי אלן-Lily Allen

לילי אלן- כל השירים -Lily Allen


איסוף חומרים: מערכת 69FMיום ראשון 18 במאי 2014

.
 

Smile


"Alright, Still"

שוחרר ביולי 2006

1. "Smile"  
2. "Knock 'Em Out"  
3. "LDN"  
4. "Everything's Just Wonderful" 
5. "Not Big"  
6. "Friday Night"  
7. "Shame for You"  
8. "Littlest Things"  
9. "Take What You Take"  
10. "Friend of Mine"  
11. "Alfie"  
Alfie

Littlest Things

LDN

 

The Fear

"It's Not Me, It's You"

שוחרר בפברואר 2009

1. "Everyone's at It"  
2. "The Fear"  
3. "Not Fair"  
4. "22"  
5. "I Could Say"  
6. "Back to the Start"  
7. "Never Gonna Happen" 
8. "Fuck You"  
9. "Who'd Have Known" 
10. "Chinese"  
11. "Him"  
12. "He Wasn't There"  
Fuck You

Not Fair


Who'd Have Known


22


קצת יותר מ-5 שנים עברו מאז שיחררה לילי אלן את אלבומה הקודם, והופ היא חוזרת בגדול עם אלבום חדש ומדובר מאוד- Sheezus. מהאלבום כבר הספקנו להכיר בעיקר את הלהיט הגדול Somewhere Only We Know, חידוש ללהיט של להקת קין הבריטית מ-2004, וגם את שירי הפופ Air Balloon ו-Hard Out Here  המחאתי / סאטירי.

מאז יצא אלבומה הקודם ב-2009  It's Not Me, It's You הספיקה אלן להודיע על פרישה מעולם המוסיקה, על קאמבק, להקים חברת תקליטים משלה, להתארח בלהיטים של אמנים אחרים, להתחתן ולהפוך לאמא ל-2 ילדים. אבל עכשיו, עם קאמבק ביד, נראה שעולם הפופ הפך למקום מגניב הרבה יותר. 
"Sheezus"

שוחרר במאי 2014
1. "Sheezus"  
2. "L8 CMMR"  
3. "Air Balloon"  
4. "Our Time"  
5. "Insincerely Yours"  
6. "Take My Place"  
7. "As Long as I Got You"
8. "Close Your Eyes"  
9. "URL Badman"  
10. "Silver Spoon"  
11. "Life for Me"  
12. "Hard out Here"
13. "Interlude"  
14. "Somewhere Only We Know" (bonus track)

באופן מפתיע האלבום החדש מקבל ביקורות די מעורבות, גם אם נוטות לחיוביות, אך לא נלהבות כמו הביקורות על שני אלבומיה הקודמים. מצד אחד המגזין NME העניק לאלבום ציון 3 מתוך 10, ומצד שני הטלגרף העניק לאלבום 4 כוכבים מתוך 5. בגזרת הקהל הבריטי כשלעצמו אין שום בינוניות כשהאלבום נכנס היישר לפסגת מצעד האלבומים, כשהוא עוקף את המקום השני בהפרש כלל לא קטן של כ-10 אלף עותקים. 

לילי השתתפה בכתיבת כל שירי האלבום (למעט כמובן אותו חידוש לקין) כשעל ההפקה אמון גרג קורסטין, מפיק מוסיקלי מוכשר ומצליח שבעברו הספיק לעבוד עם קיילי מינוג, קלי קלארקסון, סיה, פינק, אלי גולדינג, ליקה לי (באלבומה החדש גם כן) ואפילו עם אלן עצמה. גם באלבום הזה לילי יוצרת את הפופ המתוחכם שלה אותו הכרנו כבר מתחילת הקריירה שלה ב-2006. היא צינית ועוקצנית כלפי כל מי שצריך ויש לה טונות של הומור עצמי, מכיוון שהיא יודעת שזה בריא מאוד לצחוק על עצמך מפעם לפעם.
 
קשה לדעת איך לילי תצליח למצוא את עצמה בעולם המוסיקה שנשלט על ידי זמרות כמו ליידי גאגא וריהאנה שמתחרות ביניהן על מי תלבש פחות בגדים מיום ליום (כרגע נראה שריהאנה מנצחת בגדול), אבל היא הופכת את החיסרון ליתרון: במקום להתפשט היא כותבת ב-Hard Out Here על כל אותן זמרות שנראה שכדי שהקריירה שלהן תמשיך להתקיים הן פשוט חייבות להתפשט. לילי היא זמרת-יוצרת אמיתית, יש לה את האמירה שלה והיא עושה זאת בלי חשבון ובטוב טעם, גם אם זה אומר שהיא צריכה מדי פעם ללכלך קצת על עמיתותיה למקצוע. אמנם היא לא תתחיל להתפשט כדי לקבל עוד לייק או שניים אבל היא כן תעשה את מה שצריך מבחינה אומנותית כדי ליצור שירי פופ מתוחכמים, כיפיים ומהנים שמוכיחים כי היא משתינה על כולן בקשת צבעונית ודי גסה. 

כתב: ערן איצקוביץ'.

*קטעים מתוך ראיון שהעניקה אלן למגזין שורטליסט בתחילת מרץ, חודשיים טרם צאת האלבום:
 
דברים השתנו בזמן שנעדרת?
 
"דברים הפכו יותר מייאשים בהיבט העסקי. אנשים לא קונים מוזיקה יותר, קשה למכור לאנשים משהו, הם רוצים חינם".
 
יש באלבום כמה שירים על מערכות יחסים ארוכות טווח, דבר די יוצא דופן במוזיקת פופ.
 
"אני רק מנסה להיות הכי אמיתית וכנה שאפשר. זה אולי מבדיל אותי מרוב הזמרות האחרות בגילי, או אפילו מהזמרים. הריטה אורסים וליאונה לואסים אינן נשואות ואין להן ילדים, אז הן לא יכולות לכתוב על הדברים האלה כי הן לא במצב הזה. אבל אני כן, כמו אנשים רבים שנמצאים בבסיס המעריצים שלי. אני יכולה בקלות לכתוב שירים כמו  ''יו דרייב מי קרייזי, קן איי בי יור ליידי מייבי'' או שאני יכולה לכתוב על משהו אחר".
 
בשיר מס' 2 באלבום  L8 CMMR המציאה לילי את המחמאה הטובה ביותר שיכול לקבל גבר על הביצועים המיניים שלו:
 
 "My lover shoots and scores like he’s Maradona, under cover /Under the covers my man is a bad mother f*cker"
 
בעלך היה מרוצה מזה?
 
"לא, הוא היה מובך לחלוטין (צוחקת). אני מנסה ליצור את האיזון בין מציאות מחוספסת לבין פתיחות, אבל גם לשעשע ולעורר מחשבה. אף אחד אף פעם לא שר על הדברים האלה וזה מה שאני  עושה".
 
שני הסינגלים הפותחים מהאלבום Hard Out Here ו- Air Balloon הם שני הפכים גמורים מבחינה מוזיקלית שאמנם מוכחים שוב את היכולות המגוונות של אלן, אבל גם  עלולים ליצור מעט בלבול בכל הקשור לכוונות של אלן עם סינגל מחאתי מכיוון אחד ושיר פופ חביב נטול כל מסר רציני מהצד השני, אלן מסבירה: 
 
"מה  שקרה זה שידעתי שהשיר Hard Out Here לא יהיה להיט רדיו כשהמילה "ביץ' " מופיעה בו 72 פעם, וידעתי ש- Air Balloon "המתחבב-סבתות" יהווה שילוב טוב איתו מבחינת איזון, אני מקווה שהוא יעלה את רשימת ההשמעות ברדיו. לשחרר שני דברים ש- "נלחמים" זה בזה הוא מה שדרוש כדי להצליח כיום. חייב לעשות את הפופ שהעורכים יאהבו ברדיו וישמיעו בתכניות שלהם, ולמרבה המזל יש את האינטרנט לדברים האחרים, זה בעצם ה-B  סייד שהיה בתקליטים של שנות ה-70".

Hard out Here

Air Balloon

האינטרנט תופס מקום מיוחד אצל אלן, שכן היא כידוע עשתה את הפריצה שלה באמצע העשור הקודם כשהעלתה את החומרים הראשוניים שלה ל- My Space שזכו לפופולאריות רבה, והשאר משם היסטוריה. 
 
תמיד היית בחוד החנית של המדיה החברתית. 
 
"זה לא נכון, הייתי בחוד החנית, אבל תסתכל על הסטטיסטיקה עכשיו. ריטה אורה והארי סטייילס מקדימים אותי בהרבה".
 
אבל את היית הראשונה שממש אימצה את הנגישות ואינטראקציה עם מעריצים. זה הפך לנטל עכשיו?
 
"זה נטל בקטע שיש אנשים שלוקחים את מה שאני התחלתי ככלי שיווקים עבורם. אני לא חושבת שאתה צריך להשתמש בטוויטר כדי למכור תקליטים. MySpace היה נהדר כי היה בו נגן מוסיקה והייתי יכולה לשנות דברים וכל הזמן להראות לאנשים איך האלבום מפותח. טוויטר נשמר בטלפון שלי יחד עם אינסטגרם תחת קטגוריית "בזבוז הזמן"אני משתמשת בו רק לעיתים רחוקות, כשיש לי זמן להרוג".
בעלך כועס על האנשים שיש לך איתם מלחמות, כגון קייטי הופקינס או  אזלייה בנקס?
 
"בעלי לא נמצא ברשתות חברתיות. כמובן שהוא מתעצבן, אבל הוא יודע שאני יכולה להתמודד עם זה , אז זה לא משהו שאנחנו מביאים לשולחן ארוחת הערב".
 
את טובה בהפרדת שני החיים האלה ?
 
"די טוב. הדרייב שלי בפעם האחרונה ששחררתי אלבום היה שונה מאוד. לא הייתי במערכת יחסים, לא הייתה לי שום אחריות במונחים של ילדים, הייתי צעירה למדי, לא הייתה  לי משכנתא. בעיקר רציתי ללכת לפסטיבלים ולראות מי יהיה מעוניין לשכב איתי, וכמה שיכורה אני יכולה להיות. זה היה הדרייב שלי אז. זה שונה מאוד עכשיו. אני מגיעה הביתה ומאוד אסירת תודה אם יש לי שעה וחצי עם הילדים לפני שהם הולכים לישון, ואף אחד לא רוצה לשמוע אותי מגיעה ומתחילה ישר: " אלוהים, אני שונא את קייטי הופקינס...." 
 
את חוששת לאבד את הטאץ' שלך?
 
"ממש לא. הרבה משונאיי, או איך שאתה רוצה לקרוא להם, אומרים שאני נמצאת איפה שאני בגלל האבא שלי, וזה לחלוטין לא נכון. אם כבר אני איפה שאני היום בגלל העבודה הקשה של אמא שלי. אני ילדת מעמד- בינוני שגדלה במערב לונדון.  אמא שלי לעומת זאת, הייתה בחורת מעמד- פועלים מפורטסמות' שבנתה לעצמה חיים. האבא שלי עזב אותה כשהייתי בת שלוש או ארבע...אבל מה שהאבא שלי כן לימד אותי היה אף פעם לא לקחת דברים כפשוטם ולהטיל ספק בהכל, זה יכול להיות די מייגע, בלתי אמין, ואני קצת תיאורטיקנית קונספירציה".
Our Time

URL Badman

As Long as I Got You

"אבל אני עדיין סקרנית ורוצה לחפור עמוק יותר לתוך דברים ויש לי הרבה שאלות שצריכות להיענות. באמת לא אכפת לי לקטר על קייטי פרי, בשבילי, זה מעולם לא היה הטאץ' שלי. זה היה רק החרא ​​הסנסציוני. הייתי צעירה ולא ידעתי איך התקשורת עובדת. אני לא איבדתי את הטאץ' שלי. אני רק יודעת כיום מה חרא סנסציוני לצהובון ומה לא".
 
את גם אמרת שנמאס לך מעולם הזוהר ...
 
"לא, בכלל לא נמאס לי מזה. אני פשוט יודעת מה זה להיות צעירה עם הורים שהם חלק מהעולם הזה, אז אני מקדישה עצמי לילדיי".
 
מה את רוצה להשיג בשנה הזו?
 
"אין לי ממש ''מטרות''. אני רוצה להוציא את האלבום שלי, לדפוק כמה מכירות, למכור כרטיסים למסע ההופעות שלי ולהישאר חזקה. לשרוד".

+ שלח משוב

מתוך מניפסט התחנה:

[...] בתחילת המילניום שידרה באזור המרכז תחנת רדיו בשם "רדיו BU" בתדר 99FM, הייתה זאת תחנה איכותית למוזיקה לועזית אפילו בסטנדרטים בילאומיים, היא המנטור, ותחנה זו ממשיכה את דרכה. [...] ברדיו מוסיכיף 69FM יושמעו שירים איכותיים בלבד,עם ליריקה מגוונת ועמוקה, ושאיפה לכמה שיותר "שכבות" של צלילים. בנוסף לא יושמעו שירים בעלי ליריקה גזענית ומעליבה [...]

רדיו מוסיכיף 2012 ©‬

לייבסיטי - בניית אתרים