התחנה בחופשה בשל שיפוצים,
חוזרים בקרוב עם אתר חדש

גרין דיי-Green Day

דף הבית >> מוסיכֵּיפּדיה >> גרין דיי-Green Day >> גרין דיי-Green Day
Green Day- Demolicious
 

מאת: טל מור-יאנוייום חמישי 26 ביוני 2014


.

הסקרנות עלתה וגאתה בקרב מעריצי גרין דיי בחודש אפריל, כשהבאסיסט של הלהקה מייק דירנט העלה תמונה לאינסטגרם ובה הוא מצולם עם עטיפת האלבום החדש והמיוחד -Demolicious בצירוף הכיתוב: "כך (האלבומים) ''אונו'', ''דוס'' ו- ''טרס'' היו נשמעים, אם עדיין היינו מפיקים דרך Lookout Records.

לאחר שעבדו במשך יותר משנתיים על מהדורת האלבומים המשולשת ''אונו'' ''דוס'' ו- ''טרס'' שיצאה ב- 2012, שוברים גרין דיי את הכלים ומחליטים להוציא אלבום דמואים, של 18 רצועות המדגימות שירים מאותם שלושה אלבומים, שמבוצעים ומופקים כפי שהם רצו שיהיו. לטענתם מזכיר אלבום זה את סגנון ההפקה של חברת התקליטים הראשונה Lookout Records, כמו אז בימים הטובים.
 
התוצר הוא אלבום אותנטי ומעניין של 18 רצועות הנותנות לנו הצצה לסאונד הלא מלוטש של גרין דיי, לפני שהשירים נשלחים אל הצורה הסופית, שמוגשת לנו לאחר שעברו מיקסוס ומאסטרינג. לא קורה הרבה שמעריצים של להקה זוכים לשמוע את השלבים השונים של שיר לפני הליטוש הסופי, לכן האלבום הוא רעיון שיווקי מעניין שיכול להרים הרבה ראשים מנמנום העונה שלהם.

בעוד שלטרילוגיה "אונו, דוס, טרס" היה סאונד מאוד נקי ביחס לאלבומים הקודמים, הדמואים נותנים את התחושה המלוכלכת והרועשת שרבים ממעריצי הלהקה  אוהבים. הגיטרות של גרין דיי תמיד יצרו תחושה שהם יכולים למלא חלל שלם ללא עזרים טכנולוגיים, אבל בטרילוגיה הן נתנו תחושה של אילוץ, כל ריף היה מלוטש מדי, אפקטים קוליים נוספו לקולו של בילי ג'ו, והקטעים האינסטרומנטליים קיבלו נופך עמוס וטעון שתורגם ליללות חדות. 
 
שיר שבהחלט שווה להזכיר אותו הוא גרסה אקוסטית לשיר  Stay the Night בו הגיטריסט והסולן בילי גו' ארמסטרונג מנגן את השיר בצורה איטית יותר. זהו אחד השירים היחידים שמתרחק מהגיטרות הצועקות, ומשאיר את בילי ג'ו לבד עם הגיטרה כשהוא שר בעוצמה מעט גבוהה יותר אך עדיין רכה. יותר מזה, כמעט ניתן לשמוע פגיעות בקולו של בילי, כשבמקום המסר המורגש בגרסה המקורית של השיר שהוא בעיקר: "היי מותק, תישארי לישון", זה מעובד למסר פגיע, נוקב וחושפני: "אל תשאירו אותי לבד..."

 
השיר Baby Eyes בגרסתו המקורית מחדד את קולו של בילי ג'ו ואת הגיטרה, כשהבאס נשאר מאחור ולא מורגש כל כך. בגרסה המחודשת זה בדיוק הפוך כשהשיר מתחיל עם דגש על הבאס, והליריקה מודגשת פחות. אין ספק שהסגנון הזה נשמע הרבה יותר קרוב לפאנק המקורי שגרין דיי התחילו ממנו, ופחות רוק חמוד ושטחי, כנראה זו הסיבה שהבאסיסט מייק דירנט מרוצה מהשיר.
 
התגובות הטובות על האלבום הם בעיקר מאלו שחיבבו את הטרילוגיה וראו בדמואים שיפור, המבקרים של האלבום הם בעיקר אלו שמעולם לא אהבו או התחברו לגרין דיי. התחושה של המעריצים היא שדמולישס מציג את השירים בצורה יותר נגישה ומרתקת.  
 
בין הביקורות שניתנו על האלבום בולטות במיוחד אלו שמתייחסות להבדלי האיכות בין השירים. בהחלט מורגשת איכות נמוכה בחלק מהרצועות, ולמרות שמדובר באלבום דמו קשה להבליג על הבדל רציני בין האיכות של השיר: State of Shock לבין זו של Carpe Diem, שקצת פוגעת בחווית השמיעה. בכלל האלבום מלא בליינים של קולות מאולתרים, פידבקים מהמגברים ואפילו הערות של חלק מחברי הלהקה לגבי הטייקים שהוקלטו, אבל זהו דווקא צ'ופר שמעריצי הלהקה יוכלו להעריך.
 
Demolicios הוא לא אלבום מושלם (מכורח הנסיבות) וגם לא האלבום שיגרום למעריצים להזיל דמעה, אבל הוא בהחלט פינוק קטן ונחמד שמראה עד כמה טובה הטרילוגיה המושמצת הייתה יכולה להיות, ושנותן תחושה כאילו המאזין נכנס לסשן של הלהקה בחדר החזרות. 

 

+ שלח משוב

מתוך מניפסט התחנה:

[...] בתחילת המילניום שידרה באזור המרכז תחנת רדיו בשם "רדיו BU" בתדר 99FM, הייתה זאת תחנה איכותית למוזיקה לועזית אפילו בסטנדרטים בילאומיים, היא המנטור, ותחנה זו ממשיכה את דרכה. [...] ברדיו מוסיכיף 69FM יושמעו שירים איכותיים בלבד,עם ליריקה מגוונת ועמוקה, ושאיפה לכמה שיותר "שכבות" של צלילים. בנוסף לא יושמעו שירים בעלי ליריקה גזענית ומעליבה [...]

רדיו מוסיכיף 2012 ©‬

לייבסיטי - בניית אתרים